top of page

De lat gaat hoger bij 4e Experience Conference


Maarten Schram, directeur IDEA

Op 2 juli 2019 vindt bij Buitenplaats Kameryck de 4e editie plaats van The Experience Conference. Dit inspirerende event richt zich op iedere professional in de event-, communicatie- of marketingindustrie. Initiator en organisator is IDEA, brancheorganisatie voor de toonaangevende event- en live communicatiebureaus van Nederland.


Voor de vierde keer organiseert IDEA dit inspiratiemoment aan het begin van de zomer. Waar je bijzondere sprekers kunt verwachten en uitgedaagd wordt door verrassende activiteiten, maar waar je vooral jouw vak- en geestverwanten kunt tegenkomen; ‘kindred spirits’, zoals ze worden genoemd op de eventwebsite. “Ik weet, het klinkt als een cliché,” zegt Maarten Schram, directeur van IDEA, “maar het is een groot goed voor een event als je er de juiste mensen kunt ontmoeten. Het bewijst zich jaar op jaar bij The Experience Conference, dat dat heel goed werkt.”


Off the beaten track

Waren de voorgaande edities qua opzet en programma-opbouw nog redelijk gericht op ‘zenden’, voor deze vierde editie wordt gekozen voor een andere insteek. “Een belangrijk onderdeel van elke experience is natuurlijk het verrassingselement. Dat mocht er wat ons betreft wel wat meer in zitten. Daarmee leggen we de lat voor onszelf wel weer wat hoger dit jaar,” aldus Maarten Schram.

Tagline van deze 4e editie is ‘Off the beaten track’. Wat helemaal past bij de gekozen locatie, die middenin het Groene Hart van Nederland is gesitueerd en, naast keurig aangelegde aanrij-routes, buitengewoon veel ongebaande paden heeft. “Hier wil je niet de hele dag binnen zitten luisteren naar sprekers, maar ook naar buiten en de hort op. Het programma start met plenaire sessies, waarna de deelnemers kunnen uitwaaieren over het terrein om andere sessies mee te maken.”

Sterke en verrassende content

Het programma wordt gevuld met een combinatie van sterke, vakgerelateerde en verrassende content. In de komende weken zullen steeds meer sprekers bekend worden gemaakt op de eventwebsite. “De vakgerelateerde content – globaal de helft van het programma – zal zowel interessant en leerzaam als inspirerend zijn. Sterke content, verzorgd door en vanuit verschillende sterke merken. Daarnaast wordt de andere helft van het programma vooral verrassend, zet je aan het denken, gooit de luiken open, levert zuurstof. We hebben daar verschillende gave invalshoeken voor bedacht. Zoals het bijzondere verhaal van Maite Hontelé, die beroemd werd als salsa trompettiste en vervolgens het roer omgooide.”


Voor dit event is een beperkt aantal tickets beschikbaar, die besteld kunnen worden via de eventwebsite. Marketing- en communicatieprofessionals, opdrachtgevers van events en eventorganisatoren en leden van IDEA betalen 175,-; voor andere belangstellenden is de prijs van een ticket 225,-.


Details

Locatie: Buitenplaats Kameryck

Datum: 2 juli 2019

Tijd: 13.00 – 19.00 uur


Foto’s van The Experience Conference, editie 2018

Credits: Flickfeeder

Tekst: Carla van Elst

 

198 weergaven
bottom of page