DigitalDay: virtueel live event op 28 mei


Presented by High Profile Events en EventSummit

Mis jij het ook? Het directe contact met je branchegenoten? De creatieve energie die er loskomt als je samen in een ruimte bent? De buzz van het ontmoeten? High Profile Events (events.nl) en EventSummit bundelen hun krachten met DigitalDay: één virtueel evenement waarin allerlei toffe digitale ontmoetingsvormen gecombineerd worden. Dit alles op het nieuwe online eventplatform ‘Let's Get Digital’ van EventInsight. Save the date: donderdag 28 mei 2020 van 13.00 – 16.00 met afsluitende borrel tot 16.30 uur. Misschien wel het allerleukste: alles is live!

De deuren worden voor je geopend en je staat midden in de lobby tussen je branchegenoten. Een host heet je welkom en maakt je wegwijs terwijl het live entertainment voor een relaxt sfeertje zorgt. Via de persoonlijke chatfunctie maak je even snel contact met een goede concullega die ook net inlogt, terwijl je alvast checkt in welke ruimte je de spreker, waar je je voor ingeschreven hebt, kunt vinden. Zou je nog tijd hebben voor een rondleiding bij die locatie die je al een tijdje op het oog hebt – ter inspiratie voor later?

Beleving

‘Beleving is het toverwoord voor dit virtuele evenement’, licht Stefan Heerholtz van High Profile Events toe. ‘We willen dat deelnemers echt een inspirerende middag hebben. Hoewel we het gevoel van live nooit volledig kunnen nabootsen, kunnen we op deze manier wel onze branchegenoten met elkaar in contact brengen waardoor ze zichzelf toch kunnen laten zien, elkaar kunnen ontmoeten en kunnen netwerken. The next best thing, dus!’

Alles is live!

Tijdens DigitalDay zal alles daadwerkelijk live plaatsvinden. Vanuit verschillende studio’s in Nederland zullen de hosts en de sprekers de deelnemers live ontvangen waardoor er een levendige interactie ontstaat – net als tijdens een live-evenement op locatie. Om interactie en een bijzondere beleving te creëren, worden er verschillende elementen gecombineerd. Zo dwaal je rond door verschillende online seminarruimtes en laat je je inspireren door topsprekers, maak je virtuele tours door mooie locaties, laat je je verrassen door een nieuw contact bij het netwerkcarrousel, maak je afspraken met toeleveranciers en andere deelnemers via de uitgebreide chatfunctie, ga je aan tafel bij experts en deel je kennis. Stefan: ‘Spreekt een onderwerp je aan? Dan ‘loop’ je even naar binnen. Het gaat zelfs zo ver dat je – net als in het echt – een toffe spreker mist omdat je niet overal tegelijkertijd kunt zijn’, lacht Stefan. Alles voor de livebeleving!’

Krachten bundelen

Tussen High Profile Events (events.nl) en EventSummit bestond al een goede samenwerking: zo trekken ze samen op tijdens verschillende beurzen met als hoogtepunt EventSummit zelf, is High Profile Events mediapartner tijdens EventSummit en maken ze het beursmagazine. De behoefte om bij elkaar te komen die ze voelen in de markt, dat noemen de organisatoren als belangrijkste reden voor het organiseren van dit virtuele evenement. ‘Het bij elkaar brengen van mensen is onze kracht: laten we dan vooral op inspringen op de nieuwe mogelijkheden in plaats van kijken naar wat er allemaal níet kan’, zegt Joris Bots, EventSummit. ‘Met een inhoudelijk programma vol kennis, de mogelijkheid om ervaringen te delen en entertainment, kunnen we de markt volop inspireren!’ Arjen Lemstra, EventSummit: ‘Kansen en uitdagingen delen met elkaar - juist in deze tijden vind je graag elkaars enthousiasme en steun. Ook al kunnen we fysiek niet bij elkaar zijn, de evenementenbranche is nog lang niet uit het veld geslagen.’

Digitale mogelijkheden

‘EventInsight heeft een toffe digitale beursomgeving ontwikkeld waarin alles gecombineerd kan worden’, zegt Stefan. ‘Inspiratie, innovatie, interactie en informatie vult Arjen aan. ‘Eigenlijk precies zoals tijdens EventSummit. Het idee bestond al vanuit LiveCommunity – de online community voor eventmanagers - maar kwam in een stroomversnelling toen bleek dat alle live evenementen de komende periode zouden moeten worden afgeblazen. We kunnen nu laten zien wat de mogelijkheden digitaal allemaal zijn. Niet in plaats van live, maar als toevoeging.’ Stefan voegt toe: ‘Het is dan ook de bedoeling dat dit virtuele evenement niet eenmalig is. Door de koppeling aan live-evenementen geven we de livemomenten verdieping en kunnen we aan een sterke onlinecommunity bouwen, ook nadat de maatregelen versoepeld zijn.’

Interactief

Door middel van livechats, Q&A’s en privechats zal niets de interactie tussen de deelnemers in de weg staan. De lobby is bovendien een plek met een flinke buzz, dé plek waar iedereen samenkomt. Joris: ‘Inmiddels zijn de digitale ontwikkelingen zo ver, dat de binnenkomst in een virtuele zaal met 500 aanwezigen vrij echt voelt. Compleet met de lichte gêne die erbij hoort als je ten overstaan van een volle zaal je hand opsteekt om een vraag te stellen – digitaal zorgen we er dan voor dat je even goed in beeld komt’, lacht hij.

Om 16.00 uur proosten we natuurlijk met elkaar en genieten we van de artiesten die een exclusief optreden verzorgen. Zien we je op 28 mei? Meld je hier aan DigitalDay.


106 keer bekeken

De Eventmanager

Over ons

Privacy Statement

  • LinkedIn Social Icon