Op dinsdag 11 februari jl. vertrok een selectief gezelschap van G14 leden op uitnodiging van TravelMarketing en Via Hansa DMC naar de Baltische Staten. De Baltische Staten ontwikkelen zich in hoog tempo en zijn ‘emerging markets’ in technologie, IT en stedelijke ontwikkeling.

Deze studiereis was een uitgelezen kans deze bestemmingen zelf te ontdekken en bood middels een bezoek aan de jaarlijkse CONVENE beurs in Vilnius volop (internationale) netwerkmogelijkheden.
CONVENE is het belangrijkste b-to-b event voor de MICE industrie in de Baltische Zee regio en vond plaats op 13 en 14 februari 2020 in het Litouwse tentoonstelling- en congrescentrum LITEXPO in Vilnius, Litouwen. CONVENE is opgericht door het Vilnius Convention Bureau. Afspraken voor de deelnemers waren van tevoren ingepland en alles was tot in de puntjes georganiseerd. De welkomst receptie werd gehouden in de indrukwekkende bibliotheek van Vilnius en op de afsluitavond (met meer dan 500 deelnemers) werd gevierd in het prachtige stadhuis met heerlijk eten en een geweldige muzikale omlijsting.
Na Vilnius vertrok de groep met een korte vlucht naar Riga, de hoofdstad van Letland. Dat deze hoofdstad meer te bieden heeft dan kinderkopjes, kerken en statige, oude gebouwen werd al snel duidelijk! De eerste avond werd er zelf door de groep gekookt onder begeleiding van een beroemde Letse kok in het moderne en inspirerende 3 Chefs restaurant. Wat een topervaring! De volgende dag werd de immens grote lokale markt bezocht, waar de gasten lokale lekkernijen mochten proeven. Ook werd er backstage een kijkje genomen bij het indrukwekkende Opera House (van binnen compleet bekleed in bladgoud). Daarna volgde een stadsrace, waarbij de deelnemers zelf in zogenaamde PAN auto’s mochten rijden om zo de leukste plekken van Riga te ontdekken. Als klap op de vuurpijl mochten de gasten hierna hun eigen PAN auto ontwerpen en beschilderen met graffiti. Hoe leuk en origineel!
Tijdens het verblijf in Riga werd er overnacht in het deluxe Pullman Hotel in de Oude Stad. De Baltische Staten hebben de G14 leden aangenaam verrast en deze bestemmingen smaken zeker naar meer!

Bron: Travelmarketing