top of page

Houd de postbus/postkamer in de gaten

Want vanaf 10 december gaat De Eventmanager bij jou op de mat vallen!



Pfffff, het zit erop. Alle kopij voor de nieuwe editie van magazine De Eventmanager ligt klaar om gedrukt te worden. De redactie zit nog na te hijgen, maar het is weer gelukt om een mooi, sfeervol en informatief blad te maken. Mooi ook nog net voor het eind van het jaar en dat was precies de bedoeling.


2018 Wil je een sneak peak in de inhoud? Dat kan. Wij als redactie weten natuurlijk precies wat er in het blad komt, maar jij weet dat eigenlijk ook al een beetje. Thema van dit nummer is namelijk ‘2018’. Toch wel een jaar waarin veel gebeurde. Zoals Dirk Prijs zegt in zijn eerste eigen voorwoord: ‘Nieuwe directeur, nieuwe mensen in het team, heel veel nieuwe leden.’ Verder roept hij ons op vooral zo nu en dan even stil te staan en aandacht te geven aan onze geluksmomenten. Dus dat doen we. We blikken in het magazine terug op een aantal van de bijeenkomsten uit 2018. Met mooie foto’s en verhalen. Ook brengen we een paar ‘hoe ging het verder met?’-verhalen. Welk Genootschapslid volgde bijvoorbeeld in 2018 de opleiding Postmaster Gedragsverandering, waar we in augustus 2017 over berichtten? Wat hadden die Preferred Bureaus in dat rondetafelgesprek eigenlijk verder nog te melden? En welk kerstcadeau werd er nu uiteindelijk gemaakt van de oude bedrijfskleding van Oostwegel Collection? Wij denken: is het niet ‘need-to-know’ dan toch zeker wel ‘nice-to-know’. 2019 Even terug naar wat Dirk zegt in zijn voorwoord: ‘Volgend jaar gaat er nog meer gebeuren: nieuwe focus op onze labels, nieuwe netwerkorganisatie voor cultuurlocaties, nieuwe post-hbo-opleiding.’ Yessss, en daar heeft het team nu al zin in! Ook over die nabije toekomstplannen schrijven we in het magazine. We willen niet hier alles al weggeven, dus houden we het bij een paar prikkelende uitspraken. Vanaf 10 december kun je zelf in het blad op zoek gaan naar deze quotes: “Het wordt voor de markt volstrekt helder wat het kennis- en werkniveau moet zijn van mensen die zich eventmarketeer of -strateeg noemen.” “De kracht van deze opleiding wordt dat je tijdens elke bijeenkomst dingen gaat horen die je de volgende dag al kunt toepassen in je werk. Je krijgt met andere woorden een denkkader mee, maar ook een praktisch kader.” “Mijn missie is geslaagd als we een grote vakorganisatie worden met slagkracht en ‘smoel’. Die één geluid laat horen in een wat diffuse en versnipperde markt. Als dat gaat lukken, ben ik heel happy.” “Er staat een geweldige studiereis op stapel: in maart naar Parijs.” En nu? Nu kunnen we niets anders doen dan ons houden aan wat Ralph Waldo Emerson zegt: ‘What lies behind us and what lies before us are tiny matters compared to what lies within us.’ Kortom, aandacht geven aan onze geluksmomenten.

​Tekst: Carla van Elst

bottom of page