top of page

‘Innovatie werkt als een vliegwiel voor de zakelijke evenementen’

Via de spelerstrap het stadion binnen lopen. Stilstaan aan de rand van de grasmat. Diep inademen en de betekenis van deze plek tot in je vezels voelen. Hilda Hofkamp en Niels Verhoog werken allebei al járen bij de Johan Cruijff ArenA en toch ervaren zij die rand van het veld elke keer weer als iets magisch. Hoe vaak ze er ook komen. Een interview met Preferred Partner Johan Cruijff ArenA nog voor de coronacrisis. De kampioenschappen zijn inmiddels verplaatst naar 2021.


De Johan Cruijff ArenA werd geopend in 1996. Een iconisch gebouw waarin een nieuw stadion-concept werd uitgerold: een multifunctioneel stadion waar zowel sportwedstrijden als grote concerten konden worden georganiseerd én zakelijke evenementen. De belangstelling vanuit de zakelijke markt kreeg een boost toen in 2013 het entreegebouw en het stadiondeel werden samengevoegd. “Daarmee kwamen er 3 grote zalen bij, van 350-500-850 vierkante meter. Dat maakte ons in één klap een interessante locatie voor bijeenkomsten tot 800 personen,” aldus Hilda en Niels.


Wat vinden Hilda en Niels het leukste aan werken bij de Johan Cruijff ArenA?

“Het dynamische. Het is echt ongelofelijk wat er af en toe voor elkaar gebokst wordt. Een voorbeeld, echt gebeurd in 2019: op zondagmiddag Ajax-Feyenoord, daarna het Gala Fonds Gehandicaptensport op dinsdagavond, gevolgd door een groot congres van Microsoft op woensdag, terwijl er die woensdagavond ook een bekerwedstrijd van Ajax werd gespeeld. Stressvol? Jazeker, maar ook iets waar je energie van krijgt. Want het is wel een sport hier om te zien wat haalbaar is. Hoe kunnen we iedereen optimaal faciliteren en tegelijk het gebouw maximaal gebruiken?”

Wat gaat je aan het hart in de eventbranche?

Hilda Hofkamp: “De digitale ontwikkeling. Persoonlijke sales wordt steeds minder belangrijk, heel veel gebeurt online: aanvragen worden uitgezet en men verwacht binnen no time een offerte retour. Als je dan navraag doet – waar gaat het event over, wat is de doelgroep en de doelstelling, waarom locatie ArenA? – krijg je soms nauwelijks feedback. Of zelfs: ‘ja, ik moet nu eenmaal zoveel uitvragen doen.’ Dat gaat me echt aan het hart.”

Niels Verhoog: “Daar sluit ik me bij aan. Door alle aanvragen waarbij je eigenlijk geen kans maakt, kun je minder tijd besteden aan aanvragen die wél serieuze kansen bieden. De oplossing is simpel: heb begrip voor iedereen met wie je werkt en zet mensen niet voor niets aan het werk.” Lees hier het volledige interview >

bottom of page