Museum Boijmans Van Beuningen zoekt: Accountmanager Sales & Events


In november 2021 opende Museum Boijmans Van Beuningen (MBVB) in het museumpark het eerste publiekstoegankelijke depot ter wereld! Het depot heeft een (letterlijk) schitterend exterieur, een spectaculair interieur dat ontworpen is door Winy Maas (MVRDV). Het gebouw herbergt de kunstcollectie van het museum en met de opening van dit unieke gebouw is Rotterdam ook direct een bijzondere evenementenlocatie rijker. Op de bovenste verdieping bevinden zich restaurant Renilde en zaal Coert, allebei gelegen in de daktuin met schitterend uitzicht over Rotterdam. De afdeling Horeca & Events is een nieuwe afdeling die zorg draagt voor restaurant Renilde en de commerciële verhuur van zaal Coert en andere ruimtes in het gebouw. Daarnaast verzorgen wij de interne evenementen voor het Museum Boijmans Van Beuningen en zijn relaties. Vanwege het succes van het depot zijn wij op zoek naar versterking van ons Sales & Events team. We bouwen aan een ondernemend, dynamisch team dat graag de leiding neemt bij de bijzondere evenementen die de komende jaren bij ons zullen plaatsvinden. Wij zijn op zoek naar een Accountmanager Sales & Events (FT) Profiel Je bouwt graag mee aan een snelgroeiende afdeling die nog geen gespreid bedje is. Samen met het team denk je mee over de te volgen koers maar bovenal weet je mensen te enthousiasmeren om een event te organiseren in het depot. Gastvrijheid zit in jouw bloed en je haalt energie uit de verkoop van high end evenementen op een unieke locatie. Het uitvoeren van een event is voor jou geen onbekend terrein en je houdt er van om te schakelen met de verschillende afdelingen binnen het museum. Wat ga je doen? Als accountmanager ben je het eerste contact met de klant en tot de after sales ben jij het gezicht van de organisatie. Je verkoopt o.a. mooie foodconcepten die verzorgd worden door het keukenteam van restaurant Renilde. Je stelt offertes op en begeleidt het proces tot er een getekende offerte ligt. Je draagt het event over aan de planner maar je onderhoudt het contact met de opdrachtgever. Voor de interne organisatie ben jij de eerste contactpersoon. Je neemt deel aan het wekelijks sales overleg en je rapporteert direct aan de kwartiermaker events. We zijn een kleine organisatie dus je zal ook regelmatig aanwezig zijn bij de opstart van een event. Wat neem je mee? Bovenal een positieve mindset, maar ook het vermogen om commercieel te denken in een museale organisatie. Omdat we nog in een opstartfase zitten is relevante werkervaring met bijpassend netwerk een vereiste. Een opleiding op het gebied van eventmanagement is een pre, net als cijfermatig inzicht en het nastreven van de hoogste kwaliteit. Uiteraard ben je flexibel en oplossingsgericht, en natuurlijk hou je net als wij, van lekker eten en drinken. Wat bieden wij? Je wordt onderdeel van een dynamisch en ambitieus team en je kan echt een steentje bijdragen aan de groei van het depot. Jouw ervaring en input is van harte welkom! Salariëring is volgens de horeca CAO, schaal 8 Sollicitatie Solliciteren kan tot en met 18 maart 2022 via http://vacature.boijmans.nl. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in de week van 21 maart.

Museum Boijmans Van Beuningen onderschrijft de Code Culturele Diversiteit. In geval van gelijke geschiktheid, zullen wij de voorkeur geven aan een kandidaat die complementair is aan de (culturele) diversiteit binnen onze organisatie. Meer informatie Voor vragen over de functie, kan je contact opnemen met Annemieke Okkema, via okkema@boijmans.nl

22 weergaven