top of page

Prijzenregen bij Grand Hotel Huis ter Duin

​Eerder deze maand werd Stephan Stokkermans, managing director van Grand Hotel Huis ter Duin, uitgeroepen tot Hotelier of the Year. Hij ontving de prijs tijdens de slotceremonie van de Preferred Global Conference 2019 in Monte-Carlo Bay Hotel & Resort. Maar de prijzenregen stopte daar niet voor onze Preferred Partner: ook Director of Sales, Coen van Veen, viel in de prijzen. Meervoud ja... maar liefst twee awards gingen naar deze ‘Mr. Huis ter Duin’. 


Coen van Veen

Sales Person of the Year Bij de M&IT Awards in Londen was Grand Hotel Huis ter Duin genomineerd als ‘Best Overseas Hotel’. In 2014, 2016 en 2017 won de Noordwijkse venue deze internationale keuze-award, en liet het hotels als The Palm in Dubai en W in Barcelona achter zich. Dit jaar bleef het bij een eervolle nominatie: “Waar we overigens ook erg trots op zijn,” vertelt Coen.

Tijdens de Europese bijeenkomst van HelmsBriscoe in Berlijn kwamen de prijzen weer om de hoek kijken. De 32-jarige Coen won de award ‘Partner Hotel Property Sales Person of the Year 2018’. Ook nam hij de award ‘Partner Independent Hotel of the Year 2018’ in ontvangst namens Huis ter Duin. Voor de gelegenheid had hij zijn kenmerkende oranje pantalon aangetrokken. Coen: “De drie uitgereikte awards waren een complete verrassing voor ons, het geeft ons echt een enorme energieboost. Tijdens de jaarlijkse conferentie in Monaco wist Stephan wel dat de uitreiking onderdeel van het programma was. Maar, er zitten daar zoveel internationale spelers op directieniveau, je denkt niet meteen dat je zelf naar het podium wordt geroepen. Dat gold ook voor mij in Berlijn; ik had zelfs geen speech voorbereid...”


Ik vind het belangrijk om dicht bij mezelf te blijven, bij alles wat ik doe. Authentiek te zijn.

Als een vis in het water De award geeft niet alleen erkenning aan het werk van Coen, het is bovendien een reden om dezelfde koers aan te houden. “Ik vind het belangrijk om dicht bij mezelf te blijven, bij alles wat ik doe. Authentiek te zijn. Ik heb het geluk, en dat is niet voor iedereen weggelegd, dat ik iets doe wat mijn passie heeft. Dan zit je eigenlijk al op de goede plek en hoef je geen rol aan te nemen. Ik ben Coen, degene die een meetingplanner of een boeker kan assisteren, die een vertrouwensband opbouwt met relaties en doelen realiseert of overtreft. Ik geloof in mijn rol en voel mij daar prettig bij. Het is daarnaast ook nog eens heel fijn om bij het familiebedrijf Huis ter Duin te mogen werken. Een goede zakelijke relatie te hebben met Stephan en een podium te mogen gebruiken waar ik mij verder op kan ontplooien. Een prachtige combinatie.”

De oranje pantalon Het raamwerk wat Coen schetst zorgt ervoor dat hij zo nu en dan buiten de gangbare paden kan treden om het verschil te maken. “Dat wordt enorm gewaardeerd door relaties. We doen dat dan wel op een manier die bij ons past.” Dat brengt ons bij zijn opvallende styling gimmick: de oranje pantalon. “Ik wil het graag stijlvol houden, niet clownesk, maar dan wel nét even anders dan anders. Het zorgt voor een knipoog en dat maakt het ook leuk!”

Sterke organisatie Coen vertelt hoe de organisatie van Grand Hotel Huis ter Duin de awards gezamenlijk heeft gewonnen. “Ik krijg intern namelijk de ruimte om zaken te verwezenlijken, om bijzondere verzoeken van opdrachtgevers te kunnen uitvoeren. En dat is precies stap twee waar een hotel of een evenementenlocatie aan moet voldoen; samen maken we waar waarvoor we staan. We zijn niet alleen de gezellige mensen op een beursstand, want als iets moet gebeuren, doen we het met z’n allen! Wat ons betreft bevestigen de awards dat.”

Op de vraag hoe hij de erkenning ‘Sales Person of the Year’ prolongeert, zegt Coen nuchter: “Ik probeer ook dit jaar mijn gevoel te volgen en dicht bij mezelf te blijven. Ik heb niet de ambitie om over een x aantal jaar GM te worden, dan moet je namelijk gericht zijn op bepaalde keuzes die je nu al zou moeten maken. Nee, ik blijf mijn passie volgen en blijf ook in gesprek met Stephan over hoe we de uitdaging erin houden.”

Over Coen Coen is een rasechte ambassadeur van Huis ter Duin, al vanaf het moment dat hij vier jaar geleden aantrad in zijn huidige internationale functie, nadat hij bij – eveneens een Independent Hotel – Duin & Kruidberg werkzaam was. Hij is verantwoordelijk voor het beheer van de belangrijkste accounts, en heeft daarin een sterkte focus op de (inter)nationale MICE-markt, met als key-countries: Nederland, Verenigd Koninkrijk, Amerika, Duitsland & België.

  • Grand Hotel Huis ter Duin in het kort:

  • 5 sterren Deluxe hotel en event-accommodatie

  • Familiebedrijf254 slaapkamers, waaronder 4 penthouses en 20 suites19 vergaderzalen, allen met daglicht en airconditioning.Direct aan het strand, geen openbare ruimte aan de voorkant van het hotel, ideaal voor incentives en activiteiten

  • Op 20 minuten rij-afstand van Amsterdam Schiphol Airport

  • Lid van Preferred Hotels of the World, ALHI, HBAA & EVCOM

* Organisator HelmsBriscoe is wereldleider op het gebied van meeting planning voor bedrijven, verenigingen en overheidsklanten.

Door: Barbara van Baarsel

15 weergaven
bottom of page