Relatiemarketing

Een betere band met klanten en branding



Sphanie Ganzeboom (Manager communications and events) en Pieter de Kramer (Event Manager) van DHL Express Nederland zijn de hele week op het ABN AMRO World Tennis Tournament aanwezig om hun zakelijke relaties te ontmoeten en de banden aan te halen. Ze doen dit al ruim vijftien jaar. Een kort interview.


Wat betekent dit evenement voor relatiemarketing?

“Een week lang nodigen we onze klanten overdag en ‘s avonds uit om langs te komen. We versterken hiermee de band met onze klanten en dit is natuurlijk ook belangrijk voor onze branding. We hebben twee loges op het tenniscourt. Als je daar zit en naar de wedstrijd kijkt dan heb je echt het gevoel dat je bovenop het spel zit. We kiezen zelf uit wanneer we bepaalde relaties ontvangen en maken wel onderscheid tussen grote en kleinere klanten.”


Jullie richten je op de bestaande relaties, maar is dit ook een gelegenheid om nieuwe of potentiële klanten iets extra’s te bieden?

“We moeten rekening houden met regels rondom compliance en daarom doen wij dit liever niet. Daar gaat het ons ook niet om want het bereiken van nieuwe klanten is een ander traject. Wij willen echt de band versterken bij bestaande relaties. Er is vast wel een aanbieder die wat wij doen voor een euro minder kan aanbieden. Het is daarom belangrijk dat klanten jou hun opdrachten gunnen.”


Wat doen jullie, naast het ontvangen van klanten en ze de mogelijkheid bieden om naar tennis te kijken, nog meer tijdens deze week?

“Vorig jaar zijn we gestart met het organiseren van een powersessie tijdens de week. We zijn tijdens deze sessie inhoudelijk ingegaan op het thema innovatie. Dit jaar hebben een aantal andere partijen zich bij ons initiatief aangesloten. Nu organiseren we samen een powersessie over duurzaamheid.”



Tekst: Anika van de Wijngaard Fotografie: Nunes dos Anjos


49 keer bekeken

De Eventmanager

Over ons

Privacy Statement

  • LinkedIn Social Icon