top of page

Samen schrijven we de toekomst

Gezocht: inspirerende praktijkvoorbeelden en jonge eventprofessionals



Volgend jaar verschijnt er een nieuw studieboek getiteld: Handboek Strategische Eventmarketing. Op dit moment wordt het boek samengesteld en geschreven door Leon Kruitwagen in nauwe samenwerking met negen coauteurs, vakspecialisten uit de eventsector. Kern van dit hbo-studieboek is de strategische en campagnematige inzet van events om organisatiedoelstellingen te realiseren.

Aan de hand van negen hoofdstukken, de inhoudelijke pijlers onder de eventstrategie, stel je een strategisch eventplan op. Met dit plan onderbouw je overtuigend hoe jouw eventstrategie een aantoonbare substantiële bijdrage levert aan het behalen van de doelstellingen van de organisatie.

Kruitwagen: “Met dit boek krijgen we de mogelijkheid om alle opgedane kennis en ervaring van voor én na 15 maart jl. te bundelen en een nieuwe standaard neer te zetten voor de inzet van events op strategisch niveau. Het ontsluiten van kennis uit het werkveld voor het onderwijs is essentieel voor de toekomst van ons vak. Alleen daardoor kunnen hbo-studenten hun kennis en vaardigheden ontwikkelen tot het niveau vereist aan de eventprofessional van morgen’.

Naast de kennisoverdracht heeft het boek eveneens tot doel om de studenten enthousiast te maken voor ons vak. Wil jij een bijdrage leveren? Dan kan!


We zijn op zoek naar:

  1. Aansprekende voorbeelden van events uit de praktijk. Dat event kan zowel live, online of in hybride vorm hebben plaatsgevonden en het maakt niet uit of dat vóór of na 15 maart jl. was. Heb jij zo’n mooie event-case die succesvol heeft bijgedragen aan de realisering van de doelstellingen van jouw organisatie of opdrachtgever? Laat het voor donderdag 5 november a.s. weten via leon@eventstrategie.com

  2. Jonge eventprofessionals met een afgeronde hbo-opleiding Events of Hogere Hotelschool. Ben jij minder dan vijf jaar geleden afgestudeerd en wil jij jouw ervaring in de praktijk met toekomstige studenten delen? Stuur dan voor donderdag 5 november a.s. een bericht naar leon@eventstrategie.com

Meer weten?

Beknopte beschrijving inhoud Handboek Strategische Eventmarketing

De tijd van het organiseren van een event om het event ligt ver achter ons. De mogelijkheden die het event biedt om de kracht van live-communicatie effectief in te zetten zijn ongekend. Met de impact van een event kun je vrijwel elke doelstelling behalen. Aantoonbaar effectief, breed inzetbaar en persoonlijk, maken het event geliefd bij directie, sales, HRM, marketing- en communicatie-afdelingen.


Voor al deze afdelingen vormt het event steeds vaker de spil van hun strategie. Niet alleen omdat het event uitstekend als content generator kan dienen, maar ook omdat met alle technologische mogelijkheden de digitale wereld met de fysieke wereld kan worden gecombineerd. Dit door middel van impactvolle events ingebed in online campagnes .

Dat betekent dat de eventprofessional van nu meer in z’n mars moet hebben dan alleen servicegerichte en organisatorische kwaliteiten. Technologische ontwikkelingen beïnvloeden op allerlei wijze ons gedrag in versneld tempo. Zakelijk inzicht is vereist om strategische doelen te vertalen naar eventbeleid dat constant bijgestuurd zal moet worden. De eventprofessional adviseert de directie en neemt de eindverantwoordelijkheid op zich.

Kern van dit boek is vanuit strategie eventbeleid te ontwikkelen en te implementeren. Met het schrijven van een strategisch eventplan toon je aan dat jouw eventbeleid een substantiële bijdrage levert aan het behalen van de doelstellingen van de organisatie.

Nieuwe ontwikkelingen als data driven marketing, impactvolle live, hybride én online events, meeting design, digitalisering van het event en strategisch relatiemanagement worden uitvoerig besproken. Welke rol speelt de cross media strategie voor events? En welke customer journey maakt een persona? Hoe de juiste meetbare doelstellingen te bepalen en te vertalen naar een succesvolle eventcampagne. Om dit succes onomstotelijk aan te tonen gaan we diep in op het meetproces en de toepassing van afrekenmodellen als ROI, Accountability en Effectmeting. Aantoonbaar resultaat is de basis voor succesvol eventbeleid in de toekomst. Om dit beleid op de juiste wijze te kunnen implementeren heb je draagvlak nodig. Daarom wordt uitgebreid aandacht besteed aan strategisch argumenteren en overtuigend presenteren. Het boek eindigt met het schrijven van een strategisch eventplan.


De start voor de succesvolle eventprofessional van morgen!

39 weergaven
bottom of page