Van tienduizenden m2 aan hallen tot duurzame ontmoetingshub

Jaarbeurs ontwikkelt zich tot dynamisch onderdeel van de stad


Rechts Peter van de Veer (Commercieel Directeur Jaarbeurs), links Niek Krebbers (Salesmanager Acquisitie & Accountmanagement Jaarbeurs).



Jaarbeurs is recent aangesloten als Preferred Partner van het Genootschap voor Eventmanagers. Tijdens een exclusieve ontvangst voor leden van het Genootschap in het moderne Media Plaza gaf Peter van de Veer, Commercieel Directeur van Jaarbeurs kijkje in de plannen van de ontwikkeling van het beurs-, event- en congrescentrum tot dynamisch stadsdeel van de stad Utrecht. Een kleine vooruitblik op wat er de komende jaren gaat gebeuren.


De artist impression is imposant maar van de Jaarbeurshallen zoals deze nu het stadsgezicht aan de westzijde van het station tekenen is daarop niets meer te zien. Een gebied met variatie in laag- en hoogbouw, groenstroken en waterpartijen schetsen een beeld van wat er zich boven de grond af moet gaan spelen, waarbij Jaarbeurs zich verder kan openen naar de stad. Onder de grond komen de vierkante meters ruimte voor Jaarbeurs en slimme logistieke oplossingen voor aan- en afvoer van transport. Door in dit gebied onderwijs, wetenschap, wonen en werken te verzamelen rondom de beurs- en evenementenlocatie, wil Jaarbeurs een dynamisch onderdeel worden van de stad. Jaarbeurs beschikt dan over 60.000 m2 oppervlakte, ingericht volgens de hoogste normen van duurzaamheid en technologie.


‘Door de vernieuwing stapsgewijs in te voeren, duurt de verbouwing weliswaar meerdere jaren maar kunnen we onze huidige activiteiten wel blijven accomoderen. In de nieuwe Jaarbeurs kijken we naar de optimale toepassing voor evenementen en beurzen’ aldus Niek Krebbers.



Toekomstvisie

Peter van de Veer schetst een heldere toekomstvisie voor de nieuwe Jaarbeurs: ‘Onze droom is om het meest duurzame en innovatieve beurs- event- en congrescentrum te worden waarbij wij de ambitie van de stad Utrecht omarmen op het gebied van gezond stedelijk leven. Met de nieuwe Jaarbeurs hopen wij goed aan te kunnen sluiten bij de behoeften van huidige en toekomstige generaties.'


‘Duurzaamheid en technologie als het hart van een nieuwe wijk en een dynamische plek in de stad Utrecht.’


Peter van de Veer, commercieel directeur Jaarbeurs





Beluister ook het BNR interview met Albert Arp, CEO Jaarbeurs.



Tekst: Annemieke van Hees

De Eventmanager

Over ons

Privacy Statement

  • LinkedIn Social Icon