Van dance tot gala - Alles kan en alles mag bij Thuishaven


Evenementenlocatie Thuishaven gaat uitbreiden Eind 2018 is hun vergunning aanvraag ingediend bij de gemeente Amsterdam voor het bouwen van een 4e grote area op het terrein, die in de loop van 2019 gerealiseerd moet worden. De uitbreiding (ca. 350 m2) is een gevolg van de nog altijd groeiende belangstelling voor hun eigen dancefeesten, maar heeft ook te maken met de interesse van de zakelijke markt voor deze evenementenlocatie die compleet anders is dan alle andere.​


Het verhaal van Thuishaven is bekend. Begonnen als een reeks  ​outdoor-dancefestivals op een industrieterrein vlakbij het westelijk havengebied in Amsterdam. Lage ticketprijzen, alles outdoor, dus in het begin alleen feest met mooi weer. Er kwamen indoor-area bij, volledig en eigenzinnig ingericht, maar de totale uitstraling bleef stoer, rauw en industrieel. Mét circustenten en live circusacts. En dat alles gebroederlijk naast de zwierende kranen en het industriële spoor van de haven. Elk weekend liep het terrein vol, van maandag tot vrijdag stond het leeg. Zonde, vond Thuishaven en besloot de zakelijke markt te bestormen.

Ivo van der Pauw, managing partner B2B

Positieve verrassing Eigenlijk verwachtte Thuishaven dat ze in het begin vooral aanvragen zouden krijgen van startups en andere kleine jonge bedrijven. Maar nu al kunnen ze de grotere banken, supermarktketens, retailmerken, mediapartijen en verzekeraars tot hun clientèle rekenen. “Meestal nodig ik potentiële klanten uit om langs te komen op een van onze eigen feesten. Dan zien ze het terrein, hoe het werkt met bezoekers en wat hier allemaal kan. Als ze de live acts zien die we hier hebben, willen ze die vaak ook toevoegen aan hun eigen eventconcept. Of ze nemen onze manier van opbouw van een dancefestival over voor hun corporate event. We hebben inmiddels echte grote en internationale namen binnen gehad, die positief verrast werden door wat er allemaal mogelijk is.”

USP Dat is misschien wel het echte unique selling point van Thuishaven: ‘alles kan en alles mag’. En dan hebben we het niet alleen over rouwdouw-feesten, maar ook over high-end ontvangsten zoals galadiners en awardshows. “Voorbeelden? Laatst hebben we een prachtig gala-event voor Deloitte gedaan in onze circustent. En de eigenaar van &samhoud organiseerde hier een symposium en nam zijn chef-kok met twee Michelinsterren mee om te koken voor alle aanwezigen. Want dat kan bij ons ook: de klant is vrij om zelf plannen te maken voor eten; je neemt alleen de locatie en een drankenpakket af. Al hebben we natuurlijk ook onze eigen catering in de aanbieding. Onze specialiteiten zijn streetfood en BBQ, dat zit in ons DNA, is meer festival-style.” Vuurwerkshow Ivo denkt ook mee met álle eventconcepten van corporate partijen die bij hem aankloppen; zelfs als er – zoals meestal – een evenementenbureau bij betrokken is. “Ik probeer te bedenken hoe we dat concept het beste kunnen aanpassen aan ons terrein. En ik ben aanwezig bij het event zelf. Die betrokkenheid wordt heel erg gewaardeerd, dat hoor ik tenminste vaak bij de feedback van de klant.” En wordt hij zelf nog weleens verrast door klanten met bijzondere eventconcepten? “Nou, laatst was bij een niet zo heel groot corporate event – 200 man – een mega-vuurwerkshow opgezet. Het halve terrein stond vol met vuurwerk; het knallen ging maar door en door. De show was ook op het lijf van dit terrein geschreven, veel van onze bijzondere terrein-objecten waren ingepakt in vuurwerk. Dat was heel gaaf. Echt een show die samenkwam met het terrein.”

​Tekst: Carla van Elst



Facts & Figures

6 keer bekeken

De Eventmanager

Over ons

Privacy Statement

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram